Učenici III-1 razreda posetili su kabinet informatike i pokazali svoju kreativnost.
{morfeo 6}
Učenici III-1 razreda posetili su kabinet informatike i pokazali svoju kreativnost.
{morfeo 6}
A. UČENICI/RODITELJI
Radi sprečavanja unosa i širenja ovog oboljenja u školu, potrebno je da postupate na sledeći način:
Ukoliko ste bili u kontaktu sa osobama obolelim od ove bolesti pratite svoje zdravstveno stanje tokom sedam dana od kontakta. U slučaju pojave simptoma ostati kod kuće, javiti se svom lekaru i obavestite učitelja/razrednog starešinu.
Primenjivati opšte mere prevencije** u sprečavanju i suzbijanju širenja gripa.
B. UČITELJI/NASTAVNICI/PROFESORI
Ukoliko imate simtome i znake bolesti potrebno je da ostanete kod kuće i javite se telefonom svom lekaru i obavestite kolegijum/direktora ustanove.
Obavestite o svojoj bolesti i sve osobe koje su bile u kontaktu sa Vama unutar 7 dana ( kolege na poslu, odeljenje-učenike).
Uz savet lekara boravite u kući do prestanka simtoma, odnosno do kraja perioda zaraznosti ( oko 7 dana), i distancirajte se od socijalnih kontakata.
Uredno uzimajte preporučenu terapiju, u slučaju pogoršanja zdravstvenog stanja odmah se javite svom lekaru.
Ukoliko ste bili u kontaktu sa osobama obolelim od ove bolesti pratite svoje zdravstveno stanje tokom sedam dana od kontakta. U slučaju pojave simptoma ostati kod kuće, javiti se svom lekaru i obavestite kolegijum/direktora ustanove.
Svako odsustvo đaka u odeljenju čiji ste učitelj/razredni starešina prijavite radniku škole koji će biti od strane kolegijuma/direktora određen da vodi evidenciju o odsustvovanju sa nastave pre svih đaka i nastavnog osoblja, a potom i drugih zaposlenih u ustanovi (nedeljna ili dnevna evidencija o zdravstvenom stanju u odeljenju, koja se u pisanoj formi izjave/informacije dostavlja osobi koja vodi evidenciju i komunicira sa nadležnom zdravstvenom/epidemiološkom službom).
Često tokom dana provetravati prostorije u kojima se sprovodi nastava.
Organizovati zdravstveno vaspitni rad o opštim merama prevencije gripa primereno uzrastu u saradnji sa Domom zdravlja
B. DIREKTOR/KOLEGIJUM
1. Da upozna sve zaposlene:
*Oboljenje slično gripu(OSG) je ono kod kojeg postoji iznenadna pojava temperature (iznad 38oC), praćena bolovima u mišićima i zglobovima, suvim kašljem i simptomima od strane gornjih disajnih puteva.
**Shodno preporukama SZO opšte mere prevencije, kao što su držanje odstojanja od najmanje 1 m od drugih osoba, higijena disajnih puteva (pokrivanje nosa i usta prilikom kašljanja i kijanja papirnatom maramicom koju odmah treba nakon upotrebe baciti, a ruke oprati tekućom vodom i sapunom), higijena ruku i provetravanje prostorija u kojima se boravi, su najefikasnije mere prevencije i suzbijanja gripa izazvanog novim tipom virusa A (H1N1).
Prvo zvono za đake u novoj školskoj godini oglasilo se 1.09.2009. god. a nastavnički kolektiv je pripreme započeo još u avgustu.Kao i svake godine, najviše pozitivne treme bilo je među novim đacima-prvacima, njihovim roditeljima, ali i učiteljicama.Za buduće đake pripremljen je prijem i mali prigodan program u hali škole.Na samom početku podržale su ih i poželele im dobrodošlicu direktor škole Ivanka Momirov, psiholog Sneža Alavanja i njihove učiteljice Valentina Žeberan, Vanja Rajić i Nataša Nikolić.
„U 1. razred školske 2009/10. godine upisan je 71 učenik, što je više za 20 učenika koji su nam teritorijalno podelom dodeljeni.To mnogo govori o renomeu škole, o onome što mi radimo i po čemu se razlikujemo od ostalih škola.Roditelji to prepoznaju, pa upisuju decu u našu školu ne vodeći računa o udaljenosti škole i mesta prebivališta.Različitim aktivonostima i programima, zajedničkim radom, trudimo se da radimo što kvalitetnije i da stalno unapređujemo rad škole, kvalitet nastavnog i vaspitnog rada.Takođe, trudimo se da stvorimo što lepši i prijatniji ambijent i atmosferu u školi, kako bi učenicima i nastavnicima bio prijatan boravak i rad u školi.Da u tome uspevamo pokazuje činjenica da sve više dece dolazi iz drugih škola, a posebno što se u 1. razred upisalo mnogo više dece nego što nam je reonizacijom bilo predviđeno.To je razlog da i dalje nastavimo da unapređujemo svoj rad“, istakla je direktor škole Ivanka Momirov.
Jedna od novina koji pokrećemo od ove godine jeste rad po inkluzivnom metodu, tj. Uključivanje učenika sa smetnjama u redovna odeljenja, uz individualni obrazovani plan i uz uključivanje tima stručnjaka.Inkluzivno obrazovanje pored nas stavlja nove zadatke i neophodno sprovođenje odgovarajućih programa stručnog usavršavanja nastavnika i stručnih saradnika, kao i povezivanje i saradnja sa školama i stručnjacima koji već imaju iskustva u takvom načinu rada.Detetu sa teškoćama u razvoju, koje je uključeno u redovnu školu treba prilagoditi: fizičku sredinu, nastavni plan i program, udžbenike i materijale, metode i oblik rada, ocenjivanje.
Sve ovo je vrlo zahtevan, težak i komplikovan zadatak i svakako da u svemu ovome nećemo moći sami bez sistemskih promena u obrazovanju, ali trudimo se da uradimo onoliko koliko je u našoj mogućnosti.Škola je i do sada uspešno prihvatala učenike sa različitim teškoćama koji su uspešno završavali školu uz našu pomoć i podršku.
U novoj školskoj godini pored redovnih i obaveznih aktivnosti, planirane su i mnogobrojne sekcije, posete beogradskim pozorištima, sajam knjiga, poseta izložbi „Dinosaurusi Patagonije“, izleti, seminari za nastavnike i mnogo toga drugog.O prošlogodišnjim uspesima đaka naše škole, redovno su obaveštavali „Kovin ekspres“ i „Bus radio“, oni su takođe, doprineli stvaranju pozitivne medijske slike o našoj školi, saradnju nastavljamo i u novoj školskoj godini.Škola je uvek otvore i spremna za nova znanja i projekte, zato se nastavlja i elektronska evidencija o učenicima preko E-dnevnika, putem koga roditelji mogu dobiti uvid u rad svoje dece, a sa novom školskom godinom nov je i sajt škole.
Maša Vuletić
Tokom ove nedelje održano je takmičenje učenika 7. razreda u izradi prezentaciji na temu "Nacionalni parkova".
Teme za rad dodelila je nastavnica biologije Maja Obradović, a učenci su na časovima informatike, koju predaje nastavnik Saša Petrović, stekli znanje neophodno za izradu multimedijalnih sadržaja.
Učenici su ovaj zadatak shvatili ozbiljno i uložili su veliki trud prilikom izrade multimedijalnih prezentacija. Pored izrade, učenici su na posebno organizovanim časovima prikazali i branili svoje prezentacije, a na odbrani prezentacija prisustvovali su mnogobrojni nastavnici naše škole.
Predstavljamo Vam radove učenika
Biogradska gora |
Carska bara |
Đerdap |
Durmitor |
Fruška gora |
Kopaonik |
Lovćen |
Obedska bara |
Šar-planina |
Skadarsko jezero |
Tara |
Zasavica |