Архива чланака

Osvrt na Nedelju tolerancije

TOLERANTNO REŠENJE NETOLERANCIJE

Kao što je najavljeno, od 16. do 20. novembara obeležena je Nedelja tolerancije koja podvlači vrednosti kao što su međusobno uvažavanje i razumevanje. Učenici su zaista uložili puno energije u osmišljavanje aktivnosti podeljene po razredima.

Petaci su kroz obradu književnih tekstova na časovima srpskog jezika nalazili mirna rešenja za sukobe među književnim likovima, a na časovima odeljenjskog starešine analizirali su odredbe iz Bukvara tolerancije i iz projekta Učionica bez nasilja.

Učenici šestog razreda radili su analizu dečjih prava i rešavali probleme netolerantnog ponašanja opaženog u dramatizaciji koje su predstavili učenici sedmih razreda, posle čega su iste rešavali i sami dramatizovali rešenja. Nešto od toga predstavili su ilustracijom na panoima, koji su potom izloženi u hodnicima škole. Posebno zanimljiv pano sa emotikonima koji testira naše sposobnosti empatije i prepoznavanja emocija kod drugih gostovao je na časovima kod svih odeljenja.

Sedmi razred je osmislio problemske situacije iz svakodnevnog učeničkog života i putem forum teatra ih predstavio. Na njih je valjalo potom odgovoriti rešavanjem zadate situacije, što je rezultiralo uključivanjem velikog broja učenika u svim razredima škole: učenici su verbalno davali rešenja uvežbavajući tako načine mirnog rešavanja konflikata, predupređivanja istih, dramatizovali tolerantna rešenja zadatih problema i na tj način pokazali, ali i usvajali razne načine lepog ophođenja i međusobnog razumevanja. Netolerantni su jedino bili nastavnici jer su i dalje insistirali da se uči, što već ne ulazi u najomiljenije oblike školskih aktivnosti. Uprkos tome, međutim, možemo na opšte zadovoljstvo konstatovati da su postavljeni ciljevi postignuti u okviru ove lepe nedelje.

{morfeo 342}

Пратите нас

Image