Анализа ТIMSS тестирања ученика 4. разреда ОШ "Ђура Јакшић" Ковин

Наша земља је 2015. године учествовала у организацији Института за педагошка истраживања Србије у ТIMSS тестирању ученика четвртог разреда у областима природних наука и математике.

Учествовало је 57 земаља и 7 регионалних ентитета из целог света, а из наше земље 160 основних школа, односно тестирано је 4036 ученика. Поред тестирања ученикаони су попуњавали и упитнике везане за учење и саму школу, као и њихови родитељи ,наставници и директор школе.

Oвде је престављен уводни текст Института о постигнутим резултатима.

tims

Када се детаљно прочита извештај посебно се истиче да традиционално најбоље резултате постижу ученици Азијског региона,Сингапур, Хонг Конг, Јужна Кореја, Јапан, ту су и ученици из Русије, а најслабије Кувајт.

Анализом резултата закључено је да су наши ученици постигли боље резултате од 2011. године посебно у примени знања и резоновању.

Што се тиче одговорности школа за постигнућа истиче се да 85% утичу карактеристике ученика тј.образовање родитеља,дужина похађања предшколске установе, опремљеност ученика савременим средствима(компјутерима), раном писменошћу..

15% је одговорност школа( ставовима, ангажовањем, утицај на самопоуздање ученика, ангажавајућа настава, дисциплина...).

Треба истаћи да је постигнут резултат изнад просека и да нису анализиране појединачне школе, већ све на територији које су учествовале у тестирању, те се надамо да су и наши ученици допринели изнад просечним резултатима- то су садашњи ученици 6.

Пратите нас